Kwaliteit
Kwaliteit en beleid
Bij Groeikans staat uw tevredenheid en de kwaliteit van onze zorg voorop. Om dit te waarborgen, hanteren wij een gedegen kwaliteitssysteem. Groeikans is trots op het bezit van het HKZ-certificaat voor kleine organisaties.
Het HKZ-certificaat (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector) is een teken van onze toewijding aan voortdurende kwaliteitsverbetering binnen de zorg en welzijn. Dit certificaat bevestigt dat Groeikans serieus investeert in de kwaliteit van onze dienstverlening. Bovendien voldoen wij aan de verwachtingen en eisen van onze cliënten, zorgprofessionals en overige belanghebbenden.
Met het HKZ-certificaat garanderen wij dat onze interne processen uitstekend georganiseerd zijn. De zorg voor u staat centraal en wij streven voortdurend naar verbetering van onze zorg- en dienstverlening.
Klachtenprocedure
Niet tevreden? Jij kiest hoe je je klacht meldt.
Ben je als cliënt of vertegenwoordiger niet tevreden over de zorg of ondersteuning van Groeikans? Dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Bespreek je klacht met Groeikans
Je kunt je klacht direct bespreken met je zorgverlener of een medewerker van kantoor. Wil je je klacht liever schriftelijk melden? Stuur deze dan naar de directie van Groeikans (o.v.v. klacht) of mail naar info@degroeikans.nl. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op, bij voorkeur telefonisch, om samen tot een oplossing te komen.
2. Dien je klacht direct in bij een onafhankelijk klachtenorgaan
Je kunt er ook voor kiezen je klacht direct in te dienen bij Klachtenportaal Zorg, een onafhankelijke organisatie waarbij Groeikans is aangesloten. Dit kan zonder tussenkomst van Groeikans.
Meer informatie en de mogelijkheid om je klacht in te dienen vind je op: www.klachtenportaalzorg.nl
Welke weg je ook kiest: jouw ervaring telt, en we nemen elke klacht serieus.
Verbetersuggesties
Natuurlijk kan het ook zo zijn dat je geen klacht hebt, maar wel iets gezien hebt dat anders of beter kan. Graag horen we je verbetersuggesties opdat wij onze dienstverlening blijvend kunnen verbeteren. Ook dit kun je met een medewerker bespreken of je kunt ons hierover een mail sturen naar info@degroeikans.nl.
Uitsluitingscriteria
Groeikans streeft ernaar om verantwoorde en hoogwaardige zorg te bieden die tegemoetkomt aan de behoeften van onze cliënten. Dit houdt in dat cliënten, ongeacht de complexiteit van hun zorgvraag, in hun eigen omgeving kunnen blijven wonen, zolang dit medisch, maatschappelijk en sociaal haalbaar is. Om de kwaliteit van onze zorg te garanderen, heeft Groeikans besloten om geen zorg te bieden aan bepaalde cliëntgroepen waarvoor wij niet de benodigde gespecialiseerde en persoonlijke zorg kunnen leveren. Deze notitie specificeert welke cliëntgroepen dit betreft en welke uitsluitingscriteria daarbij van toepassing zijn.
Wilt u meer informatie over onze uitsluitingscriteria? Download het document hier.