Kwaliteit

Kwaliteit en beleid

Bij Groeikans staat uw tevredenheid en de kwaliteit van onze zorg voorop. Om dit te waarborgen, hanteren wij een gedegen kwaliteitssysteem. Groeikans is trots op het bezit van het HKZ-certificaat voor kleine organisaties.

Het HKZ-certificaat (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector) is een teken van onze toewijding aan voortdurende kwaliteitsverbetering binnen de zorg en welzijn. Dit certificaat bevestigt dat Groeikans serieus investeert in de kwaliteit van onze dienstverlening. Bovendien voldoen wij aan de verwachtingen en eisen van onze cliënten, zorgprofessionals en overige belanghebbenden.
Met het HKZ-certificaat garanderen wij dat onze interne processen uitstekend georganiseerd zijn. De zorg voor u staat centraal en wij streven voortdurend naar verbetering van onze zorg- en dienstverlening.

Klachtenprocedure

Het kan zijn dat je als cliënt, vertegenwoordiger een keer minder tevreden bent over Groeikans. Als dat zo is dan horen wij dit graag van jou. Geef zo snel mogelijk aan waarover je niet tevreden bent. Dit kan direct bij je zorgverlener. Dat kan ook bij een medewerker van kantoor. Samen zoeken we naar een passende oplossing. Wanneer dit niet lukt of je bent niet tevreden met de oplossing, dan kun je een klacht indienen.

Een klacht indienen, hoe doe ik dat?

Een klacht stuur je (schriftelijk), zo snel als mogelijk, naar Groeikans, directie o.v.v. klacht, of per mail naar info@degroeikans.nl. We nemen dan bij voorkeur telefonisch contact met je op om je klacht te bespreken. Uiterlijk binnen één maand willen we samen tot een oplossing komen.

Mocht je niet tevreden zijn over de oplossing, dan bestaat de mogelijkheid de klacht formeel in te dienen bij een onafhankelijk klachtenorgaan waar Groeikans bij aangesloten is. De directie kan jou hierover adviseren en daarbij helpen.

Website: www.klachtenportaalzorg.nl

Verbetersuggesties

Natuurlijk kan het ook zo zijn dat je geen klacht hebt, maar wel iets gezien hebt dat anders of beter kan. Graag horen we je verbetersuggesties opdat wij onze dienstverlening blijvend kunnen verbeteren. Ook dit kun je met een medewerker bespreken of je kunt ons hierover een mail sturen naar info@degroeikans.nl.

Privacy

We gaan zorgvuldig om met uw persoonsgegevens.
Hoe wij dat doen kunt u lezen in ons privacyreglement.

Uitsluitingscriteria

Groeikans streeft ernaar om verantwoorde en hoogwaardige zorg te bieden die tegemoetkomt aan de behoeften van onze cliënten. Dit houdt in dat cliënten, ongeacht de complexiteit van hun zorgvraag, in hun eigen omgeving kunnen blijven wonen, zolang dit medisch, maatschappelijk en sociaal haalbaar is. Om de kwaliteit van onze zorg te garanderen, heeft Groeikans besloten om geen zorg te bieden aan bepaalde cliëntgroepen waarvoor wij niet de benodigde gespecialiseerde en persoonlijke zorg kunnen leveren. Deze notitie specificeert welke cliëntgroepen dit betreft en welke uitsluitingscriteria daarbij van toepassing zijn.

Wilt u meer informatie over onze uitsluitingscriteria? Download het document hier.